شناسه خبر : 103561
چهارشنبه 22 شهريور 1402 , 16:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کاروان جانبازان لبیک یاحسین ۷ در زیارت دوره؛

حال و هوای جانبازان در سرزمین‌های بهشتی/تصاویر

ویلچرها به زیبایی در خیابان ها و کوچه های کربلا پشت سر هم حرکت می کنند و شوق زیارت در چشم ها هویداست...

فاش نیوز - در ادامه گزارش سفر کاروان لبیک یاحسین 7 که توسط گروه جهادی حاج احمد متوسلیان و باشگاه ستارگان ایثار و انجمن جانبازان نخاعی ایران برگزارشد، این سفر زیبا و معنوی به نیمه خود رسید و با رسیدن به هتل در کربلا، زیارت حرم های شریف دیگر اهل بیت در عراق با زیبایی های خاص خود صورت گرفت.

جمعه شب هفدهم شهریور و 22 اربعین، کاروان سر ساعت خاصی جمع می شوند و به سمت حرم امام حسین (ع) برای زیارت دسته جمعی حرکت می کنند.
ویلچرها به زیبایی در خیابان ها و کوچه های کربلا پشت سر هم حرکت می کنند و شوق زیارت در چشم ها هویداست.

جلوی موکب حضرت اباعبدالله الحسین که مقابل خیمه گاه قرار گرفته، کاروان می ایستد و جانبازان باشربت پذیرایی می شوند. سپس مسئول اجرایی کاروان، جانباز حاج اکبر حسین زاده از مسئول موکب برای تامین غذای کاروان در ایام استقرار تشکر و قدردانی می کند و سپس، مسئول موکب حضرت اباعبدالله الحسین، به مقام جانبازان و زوار حسینی عرض ارادت می نماید.

پس از آن حاج ناصر موذن، کاروانیان را ذکر مصیبتی مهمان می کند و با مداحی زیبایی، جانبازان زائر را راهی حرم امام می کند.
جانبازان به سمت حرم حرکت می کنند و با رسیدن به حرم، با هماهنگی و زحمت مسئولین کاروان، جانبازان ویلچری به سادگی وارد حرم می شوند و به ردیف وارد صحن می شوند و سپس ضریح را از نزدیک زیارت می کنند.

جانبازان منقلب اند و حال متفاوتی دارند... چشم ها خیس است و نفس ها در سینه ها حبس... چرخ های چندین جانباز ویلچری، به لمس فرش های حرم متبرک می شود و آنها خوشبخت اند از لحظاتی که در جوار سید و سالار شهیدان، سپری می شود.

با اتمام زیارت بارگاه حسینی، کاروان به سمت خیمه گاه برگشتند و برای زیارت، وارد خیمه گاه شدند. سید مالک علوی مداح کاروان به زیبایی درباره خیمه گاه برای اهالی کاروان توضیح داد و مداحی کوتاهی نیز نمود و سپس همه به هتل برگشتند.

شنبه هجدهم قرار شد که همه پس از اقامه نماز صبح جماعت در نمازخانه هتل، در لابی جمع شوند و حرکت کنند. قرار بود که زیارت 4 امام در کاظکین و سامرا نصیب اهالی کاروان شود و روزی بسیار پرشمغله و سخت پیش رو بود.

در اتوبوس آب خنک و صبحانه و میوه توزیع شد و اتوبوس ها دو ساعت به اذان ظهر به کاظمین رسیدند. زیارت مشترکه توسط سید مالک به صورت دسته جمعی قرائت شد و قرار شد همه بعد از خواندن نماز ظهر و زیارت برای ناهار در جایی جمع شوند.

کاروان مهمان مضیف حرم امام کاظم و امام جواد (ع) بود. همه به سمت مضیف هدایت شدند و ناهار در مهمانسرای حضرتی کاظمین، صرف شد.

اعضای کاروان بعد از یک زیارت دلچسب از پدر و پسر امام رضاجان، با بگو و بخند و صمیمیت بر سر میزها نشسته بودند و خستگی بدر می کردند.

سپس همه مجددا سوار بر اتوبوس ها شدند و به سمت سامرا رهسپار شدند. کاروان دو ساعت به اذان مغرب، به حرمین عسکریین رسید و برای زیارت و نماز تا بعد نماز مغرب وقت مشخص شد. حرم شلوغ بود  و همه مشتاقانه برای زیارت رفتند اما درعین حال، غربت سامرا بر حال دل و قلب حاکم میشد و زیارت غریبانه ی حرم امام هادی و پدر صاحب الزمان(عج) انجام شد.

پس از زیارت باز هم اعضای لبیک یاحسین، مهمان مضیف حضرتی شدند و بر سر سفره هایی که نشستند که مهمانداران حضرت پهن کرده بودند و غذای امام عسکریین به لطف اهل بیت و زحمت تدارکات کاروان، نوش جانشان شد.

در بازگشت، تمامی اهالی کاروان از زیارتی سنگین خسته بودند اما راضی و آرام از کسب توفیقی که میتوانست نصیب نشود!...

کاروان ساعت 3 صبح به هتل رسید و قرار شد یک روز اعضا در اختیار خود باشند تا زیارت های آخر و خریدشان را انجام دهند.

یکشنبه شب همه دسته جمعی به بین الحرمیk رفتند برای وداع... ابتدا اعضا به حرم امام حسین برای زیارت آخر رفتند و جانبازان ویلچری ضریح را از نزدیک مجددا زیارت کردند و اشک ها بود که بر گونه ها سرازیر میشد. سپس همه در گوشه ای جمع شدند و سید مالک علوی از وداع می خواند جانبازان و همراهان همه بلند بلند گریه می کردند.

سخت بود باور جدا شدن از حرم عزیزترین یاری که برای وصالش پیاده و با ویلچر، با دستان و پاهای تاول زده، بی خواب و بی رمق اما با شوق تمام به سمت کربلا شتافته بودند...

سپس همه جانبازان به بین الحرمین رفتند و در بین الحرمین هم با مداحی زیبای سیدمالک همه سینه زدند و عقده های دل گشودند.

صبح روز دوشنبه 20 شهریور، پس از صرف صبحانه همه سوار بر اتوبوس ها به سمت نجف حرکت کردند و پس از رسیدن، با زحمات مدیران کاروان، در یک هتل به مدت یک شب ساکن شدند. همه به اتاق هایشان هدایت شدند و برای صرف ناهار به رستوران رفتند.

برای دیدار امیرالمومنین بسیار وقت، محدود بود و قرار شد همه ساعت 5 بعدازظهر برای زیارت دسته جمعی در لابی هتل جمع شوند.

اهالی لبیک یاحسین، به سمت حرم امیرالمومنین که چندان دور نبود، حرکت کردند و همه دلی از عزای فراق پدر... امیرالمومنین، امام جان، امام علی(ع) در آوردند.

بسیاری از اهالی کاروان تا صبح ننخوابیدند و در حرم ماندند تا وقت را برای بودن در کنار رکن دین، از دست ندهند.

دیگر زمان فراق و دل کندن از راه رسید... اهالی کاروان صبح روز سه شنبه 21 شهریور کوله ها را بستند و ساعت 6 صبح به سمت فرودگاه نجف حرکت کردند تا دلی جلا داده و غبار متبرک زیارت را با خود به خانه هایشان ببرند و چشم به راه اربعین بعدی باشند.

 

و نگاهی به نکات مورد توجه کاروان:

* مسئولین و خادمین کاروان همیشه با رویی خوش و صبورانه با زائران برخورد می کردند و خودشان کمترین سهم از آسایش و امکانات را داشتند.

* همیشه با آب خنک و میوه در میان وعده ها و مسیرها از زائرین پذیرایی میشد.

* وقتی خادمین کاروان به دلیل مشغله برای مدتی امکان هل دادن ویلچرها را نداشتند، دختران جانبازان به همرزمان پدرانشان با دستانی نحیف کمک می کردند و ویلچر هل می دادند؛ حتی تا مرز ازپاافتادن خودشان!

*

گزارش و عکس از شهیدگمنام

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi